Het waere vraagstuk - Reisverslag uit Poznań, Polen van r heijm - WaarBenJij.nu Het waere vraagstuk - Reisverslag uit Poznań, Polen van r heijm - WaarBenJij.nu

Het waere vraagstuk

Blijf op de hoogte en volg r

07 Juli 2014 | Polen, Poznań

Didam, Nieuw-Dijk - Bien etonnés de se trouver ensemble, is het in de voetnootgrote stadje aan de grens wekelijks een komen en gaan van vreemdelingen, althans toeristen. Ik hier, sans blague? De mensch van stand, is somtijds mild stupefait, zichzelf in zo'n toeristen geval aan te treffen, bestuurd door zo'n docent. een aardrijkskunde-typ, van de extended family en de Kadett caravan. Of door Henri Rollins, al zouwe ze die niet herkend hebben, vol van Wibi en 242's als ze zijn. Meestentijds komt dat wel goed na een wachtdag met wat eigen risico, en bespaard geld verzacht veel.

Gut o got dat is mijn lot, hard werken en dan kapot, want voor een dubbeltje geboren. Stinken doe je op het dak, met een pond uien. Hier is het geld níet bespaard: da's logisch. Meer zit er niet in namelijk, wij eten aardappelen met puree met piepers. Koude kost, pruttelstamp en zure gezichten. Had er geen toerisme geweest, kon je de son niet in de see sien zakken. Zeg nou zelf. Die meevaller van 't geld mist de operater dus bij het gewezen Vara-lid, want wij danken u balleefd, maar ik heb ogen in mijn rug en dan zal je´t weten ook. Net als regen verveelt een tevreden klant snel, overigens.

De vraag echter, eenieder op de lippen bestorven -haast een bindend element, zoals het Koningshuis of Arabische gom- luidt: moet dat nou echt zo, met die pendelbus naar juffrouw Tok?

Bejaard is uw buurvrouw. Die meneer bij de wc aan het gangpad. U bent nog jong van geest. En lijf. Staat midden in het leven. Waarom, is die vraag niet erg .. Bente van de Meer? Hielkje Raap? Shaliza Dewa? John Allen? Stel dat ik het perfecte antwoord heb, de gedróómde argumentatie geef -waarmee de route an sich natuurlijk niet anders wordt- is de wereld een betere plek, dan?

Waarom een toren in de steigers in het hoogseizoen? Waarom een Clio met een kofferbak? Waarom een kerk, een bloot mannenbeeld, souvenirs oké, maar waarom deze, bier en sigaretten halve prijs .. nee, daar kan u goed mee leven, okay, genoteerd. Om het cursustechnisch-tactisch in te kleden: elk argument heeft een tegenargument. Zelfs filosofen zeggen het. Minder is meer, in kwestie argument, zodoende.

De Trein Doet het Ook Zo.

Meer bussen. Maar ja, een busbedrijf dat ongeveer klonk als dead on arrival heeft dat al eens geprobeerd, Heel erg Groot te Denken. Met veel doorstarts en Management Buy Outs (nou, dan zoekt u dat op) werd het nog net geen Air Holland of Dutchbird (sliep uit, moet je Kate Ryan maar wél op de Vlissingse Kermis uitnodigen, want dan heb ik er ook wat aan; nu niet. Zo zit dat tochchch). Volgende Beller? U bedoelt: U wil er wel iets meer voor betalen. Laten we niet voor heel Corinthië gaan spreken -met hun klanken en tongen- of als U dat zo wilt stellen, de menigte die niet te tellen is maar dan zeg ik één Holofernus maakt nog geen zomer, terwijl het doel de middelen ook niet altijd heiligt. Als U het echter zélf wil, bijbetalen? Taxi nemen naar latere standplaats. Of verloren zoon met jouw auto naar Didam pendelbus laten wezen. Zegt de dame rechts? Lag Capelsebrug niet centraal, dan had de RET zich indertijd toch flink verkeken op de nieuwbouw en oudbouw in de 3000-regio. Net nog een verse parkeergarage aangelegd .. of wacht, dat is één halte verder. Duidt me deze kleine omissie niet euvel, wilt u? Laatste vraag hier in Nieuwspoort, heel dringend, u misschien? Konden we iedereen net zo goed thuis ophalen, dan kon u niet tot 50 tellen. Wilt u ook niet.

Prima vermaakt overigens, maar je wilt -okee ik jaha ik zeg het- eens wat anders tussen de plaatjes zeggen alhier.

Verslag uit: Polen, Poznań

Het Waere Vraagstuk

De Trein Doet het Ook Zo.